Τα παιδιά από την προσχολική ηλικία ανήκουν σε δύο ομάδες, την οικογένεια και το σχολείο, που η μία αλληλεπιδρά με την άλλη. Η οικογένεια αποτελεί τη βάση για τα παιδιά αφού διαμορφώνει και αναπτύσσει την προσωπικότητά τους. Το σχολείο από την άλλη, επιδρά στην εξέλιξή τους αφού μέσα από αυτό λαμβάνουν αγωγή κι εκπαίδευση. Είναι πολύ σημαντικό επομένως, αυτοί οι δύο φορείς να βρίσκονται σε διαρκή συνεργασία, καθώς το παιδί μοιράζει το χρόνο του κυρίως ανάμεσα σε αυτές τις δύο ομάδες.
Μέσα από την ανάπτυξη μιας καλής σχέσης που εμπεριέχει και το στοιχείο της εμπιστοσύνης, που οι γονείς πρέπει να έχουν αφού επιλέγουν ένα σχολείο, αυτά που τελικά κυρίως ωφελούνται είναι τα παιδιά. Η ανταλλαγή γνώσεων που σχετίζεται με τα παιδιά, η αμφίδρομη ενημέρωση για ζητήματα που τα αφορούν και η συνεχής επικοινωνία, αποτελούν σημαντικό εργαλείο τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Για τους γονείς γιατί μπορούν να αντιληφθούν τις ανάγκες των παιδιών τους σε μια κοινωνική πραγματικότητα εκτός οικογένειας και για τους εκπαιδευτικούς γιατί μπορούν να διευκολυνθούν με τα στοιχεία που τους δίνονται και να μπορέσουν να δουλέψουν σωστά την εκπαιδευτική αλλά και ατομική εξέλιξη του κάθε παιδιού.
Συμμετοχή
Έχοντας ως βάση και ως επιδίωξη τη συνεχή συνεργασία με τους γονείς, δε θα μπορούσαμε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα αν και οι ίδιοι οι γονείς δεν αποτελούσαν ενεργό μέρος της πραγματικότητάς μας. Γι΄ αυτό το λόγο επιδιώκουμε τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα του σχολείου μας, δημιουργικά εργαστήρια, ψυχαγωγικές δραστηριότητες , εκδρομές, κ.α., ώστε να βιώνουν κι εκείνοι μέρος της σχολικής καθημερινότητας των παιδιών τους. Με αυτό τον τρόπο δίνεται επίσης η ευκαιρία να αναπτύσσονται και να δημιουργούνται φιλικές σχέσεις μεταξύ των γονέων, γεγονός που συμβάλλει και στην ενίσχυση της φιλίας των παιδιών.