Σκοπός ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού προγράμματος προσχολικής ηλικίας είναι η σφαιρική και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, η εξέλιξή τους δηλαδή σε νοητικό, κοινωνικό, συναισθηματικό και σωματικό επίπεδο. Το σχολείο ως φορέας αυτού του προγράμματος, πρέπει να παρέχει στα παιδιά τα κίνητρα για δημιουργία και μάθηση, στοχεύοντας στην εξέλιξή τους και στην απόκτηση δεξιοτήτων και στάσεων που θα τα βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Αυτός είναι και ο δικός μας στόχος. Η δημιουργία ενός πλούσιου παιδαγωγικού περιβάλλοντος που θα μπορέσει να προσφέρει στα παιδιά μας:
- Πλήθος δραστηριοτήτων και δράσεων
- Πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας
- Ευκαιρίες δημιουργίας/δημιουργικότητας
- Ανάδειξη της προσωπικότητάς τους
- Ενίσχυση της αυτονομίας τους
Με κύριο άξονα το παιχνίδι, κύρια τελικά επιδίωξη είναι να νιώθουν τα παιδιά ευχαρίστηση και χαρά στην καθημερινότητά τους.
Έχοντας ως βάση το πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας (Δ.Ε.Π.Π.Σ – Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το νηπιαγωγείο), προσαρμόζουμε το δικό μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε κάθε ηλικιακή ομάδα, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες της. Οι διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες προκύπτουν μέσα από την καθημερινότητα, τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών μας και προσεγγίζουν το θέμα που κάθε φορά δουλεύουμε μέσα από τα παρακάτω γνωστικά αντικείμενα:
Να μπορούν τα παιδιά να εξωτερικεύουν το συναίσθημά τους, να μάθουν δηλαδή να εκφράζονται και παράλληλα να είναι δημιουργικά. Σε αυτή την κατεύθυνση συμβάλλουν τα παρακάτω γνωστικά αντικείμενα:
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (ζωγραφική, σχέδιο, κολάζ, πλαστελίνη, πηλός, κατασκευές, γνωριμία με έργα τέχνης, κ.α.)
- ΜΟΥΣΙΚΗ (τραγούδι, χρήση μικρών οργάνων, εξερεύνηση ήχων, ακρόαση, δημιουργία, μουσικοκινητική)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (αυτοσχεδιασμός, μίμηση, δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, επεξεργασία κειμένων)
- ΦΥΣΙΚΉ ΑΓΩΓΗ (ανάπτυξη κινητικότητας παιδιού μέσα από ομαδικά και κινητικά παιχνίδια, προαγωγή σωματικής υγείας)
Η εξοικείωση με τα μέσα τεχνολογίας και κυρίως με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Χρησιμοποιούνται ως εποπτικά μέσα διδασκαλίας και το παιδί μαθαίνει ότι αποτελούν βασικά μέσα συλλογής πληροφοριών.